Extra nieuwsbrief voor aanbieders met belangrijke info.
Extra nieuwsbrief voor aanbieders met belangrijke informatie.
Deze nieuwsbrief is alleen bedoeld voor aanbieders van Bewust Achterhoek en bevat belangrijke informatie. Lees hem alsjeblieft aandachtig door.
Tijdens onze bezoekronde aan de leden (nog niet helemaal afgerond trouwens) kwamen er zaken aan de orde die een antwoord of actie van onze kant behoeven. Sommige informatie is misschien voor jou oud nieuws, maar andere informatie kan nuttig voor je zijn.
1. Instructie-momenten
Nog steeds merken we dat aanbieders het soms moeilijk vinden om hun profiel of de agenda op de juiste manier te vullen. We organiseren regelmatig een instructie-moment waarop we op jullie vragen kunnen ingaan. Als je daar belangstelling voor hebt dan kun je je aanmelden bij barbara@bewustachterhoek.nl. Zodra zij 4 deelnemers heeft gaat ze een datum prikken waarop iedereen kan, zodat je zeker weet dat je er inderdaad bij kunt zijn. De geplande datum wordt ook nog een keer gecommuniceerd in de agenda, zodat je eventueel ook mee kunt doen als je je niet opgegeven hebt.
2. Planning eerste halfjaar 2023
We zijn bezig met het plannen van de nieuwe activiteiten in 2023. Wie van de aanbieders wil een korte workshop verzorgen tijdens een netwerkcafé? Of heeft een ander leuk idee? Graag je mail naar tineke@bewustachterhoek.nl.
Zodra er definitieve afspraken zijn gemaakt wordt de activiteit in de agenda gezet. Je kunt onze activiteiten herkennen aan de cirkels in oranje/bruin tinten. Scrol dus door de agenda heen en zet de data alvast in je agenda. Zo kun je nooit meer een activiteit van ons vergeten en er te laat achter komen dat je die dag al bezet bent.
3. Bewust Achterhoek Markt
We overwegen het organiseren van een Bewuste Markt, in bijvoorbeeld april of september. Sommige aanbieders gaven aan dat ze dat leuk zouden vinden. Bij deze willen we inventariseren of er aanbieders zijn die daar ook behoefte aan hebben en die bovendien iets aan te bieden hebben op deze markt. Dat hoeven niet daadwerkelijke producten te zijn. Een hoofdmassage, korte numerologie-sessie, iriscopie-sessie, duiding van tarotkaarten etc. etc. is meer wat bij onze aanbieders past. Het moet in de publicatie dan ook duidelijk zijn dat het een ‘alternatieve’ markt is. Als je hieraan deel zou willen nemen, mail dan s.v.p. naar tineke@bewustachterhoek.nl.
4. Besloten Facebook groep
De laatste tijd worden we herhaaldelijk benaderd door mensen die we niet kennen en die lid willen worden van onze besloten facebookgroep. Dat was aanleiding voor ons om deze groep eens goed onder de loep te nemen en de bedoeling hiervan duidelijk te maken. Het is een besloten groep, die alleen toegankelijk is voor aanbieders die lid zijn van ons netwerk. Wat hier gedeeld kan worden is iets dat interessant is voor andere aanbieders. Als je bijvoorbeeld weet dat er ergens een leuke activiteit, markt of workshop georganiseerd wordt en je denkt dat andere aanbieders dat ook interessant zouden kunnen vinden, dan kun je dat delen. Ook als je een vraag hebt over iets wat Bewust Achterhoek aangaat, dan kun je die hier stellen. Anderen hebben mogelijk het antwoord voor je. Geen technische vragen s.v.p.! Die kun je rechtstreeks aan het team stellen.
Momenteel zijn we bezig om de groep op te schonen, d.w.z. dat we mensen die geen lid meer zijn gaan verwijderen. Aanbieders die nog geen lid zijn van de besloten groep zullen we vragen om lid te worden. Het is uiteraard geen verplichting. We hopen dat het een levendig gebeuren zal worden.
5. Bewust Aanbod
De weg naar het Bewuste Aanbod is gevonden. Helaas moet ik het aanbod af en toe afwijzen, omdat het geen geoorloofd gebruik is. Wat is de bedoeling van het Bewuste Aanbod? Het is ontstaan als aanvulling op de agenda voor aanbieders die hun activiteit daar niet in kwijt konden. Dat is bijvoorbeeld het geval als je een aanbieding hebt die in een bepaalde maand geldig is, of als je iedere donderdag een doorlopende activiteit hebt. Om te voorkomen dat je dan iedere donderdag een nieuw agendapunt moet maken of om te voorkomen dat een aanbieding maar één keer zichtbaar is alleen op de dag van de start van die activiteit, hebben we het Bewuste Aanbod bedacht. Die kun je dus niet gebruiken voor gewone agendapunten en ook niet voor reclame voor je normale dienst of product. Als je het aangemaakt hebt moet je daarom ook altijd een verzoek tot activatie indienen, zodat de beheerder kan bepalen of het geaccepteerd kan worden.
6. Column
Bij deze weer een oproep aan jullie allemaal voor een stukje in de nieuwsbrief. De nieuwsbrief wordt bij een groot publiek onder de aandacht gebracht. Neem de kans waar en laat jezelf horen en zien. Schrijf een kort stukje over iets wat jou bezighoudt, of wat in jouw praktijk is voorgevallen, of wat anderen nog niet weten over jouw werk. Laat het geen reclame zijn en geen herhaling van wat al in je profiel staat. Maar zorg dat het aantrekkelijk is voor anderen om te lezen. Jouw naam en website komen er onder te staan. Hoe gratis wil je het hebben?
7. Prijzen
De prijzen voor onze activiteiten blijven laag, maar moeten wel kostendekkend zijn. Aangezien wij vaak een ruimte moeten huren, de drankjes meestal inbegrepen zijn en wij daarop btw moeten afdragen, hebben we besloten dat onze prijzen per 1januari 2023 licht omhoog gaan.
Dat betekent dat we voortaan de volgende prijzen hanteren:
netwerkcafé: € 11,--
Heppie-bijeenkomst: € 11,--
Andere activiteit: afhankelijk van de kosten van een spreker/workshopaanbieder of van de afspraak met de aanbieder. Het Kerstdiner en de Nieuwjaarsbrunch zijn voorbeelden van dit soort activiteiten.
8. Wist je dat….
En dan tenslotte: wist je dat de aanbieders van Bewust Achterhoek heel vaak gevonden worden op het internet omdat Bewust Achterhoek heel hoog in de zoekmachines staat? Vaak word je het eerst gevonden via LinkedIn en meteen daarna via Bewust Achterhoek. Als een nieuwsgierige jouw naam ziet staan omdat hij/zij gegoogeld heeft op bijvoorbeeld ‘numerologie’ of ‘zenuwpijn’ en dan meteen naar jou doorklikt, dan weet jij niet eens dat jij gevonden bent via Bewust Achterhoek. Aanbieders die zeggen dat ze ‘nog nooit een klant via Bewust Achterhoek’ hebben gekregen weten dat dus misschien niet eens.
Met warme groet,
Tineke.